Parapanta Pitesti

Making Life Interesting & Exciting

Login

Avem 65 vizitatori și nici un membru online

Minibiografia parintelui parapantei in Romania "Guy Kints"

Minibiografie a celui care a pus bazele parapantei in tara noastra.
 
Pentru cei interesati de acest muzeu si care pot ajuta intr-un fel sau altul, ori vor doar sa-si exprime opiniile, pe forumul din acest site este deschis deja un subiect de discutie.

1 genair sus.JPG genair chingi.JPG genair semiprofil.JPG genair stabilo.JPG genair valve.JPG In 1988, Ailes de K anunta aparitia Genair, aripa care rezista in turbulente. Inchiderea chesoanelor de la extremitati urma sa aiba drept efect pastrarea presiunii interne a aripii si prevenirea inchiderilor. Ce-i drept nu se inchide usor, atat ca odata inchisa nu se mai deschide ceea ce i-a adus, in ciuda cronicilor extrem de favorabile o omologare DHV3.

 
17 chesoane, 22 celule, 12 inchise
Material extrados-intrados – Nylon 38g/ mp
2 chingi (11A/ 6B) si un sistem de trim fara blocare
Suprafata 25,5 mp
Anvergura 9,2 m
Alungire 3.3
Incarcare alara ideala 4 kg/ mp
Plaja de viteze 36/ 36/ 20 – nu este prevazuta cu accelerator
Finete 4,0 – 4,5
 
Considerata aripa intermediara, singura talie omologata este 512 (90-115 kg), DHV3.
 
De cand o desfaci din sac, aripa te izbeste prin aspectul neobisnuit. Chesoanele centrale largi sunt imediat “contrazise” de extremitatile ale caror deschideri sunt niste fante. Forma de liliac, sistemul de trim (care e de fapt  o piesa metalica destul de grea) si chingile infinit de lungi iti ridica semne de intrebare la prima vedere.
 
Luata de chingi si scuturata energic intru descurcarea suspantelor s-a ridicat imediat in aer si acolo a ramas. Ne-am jucat tinand-o intr-o mana si alergand incolo si-ncoace, s-a tinut dupa noi ca un catel, nici vorba de comenzi.
 
Pentru ca am gasit raportul unui test de zbor efectuat in Italia in 1988 o sa-l traducem si o sa-l postam fiindca-i interesanta abordarea.
 
Aripa a ajuns la noi donata de Fane Popa – zis Stapanu’ si prin grija d.lui instructor Liviu Iovan (aka Nea Liviu) care a expediat-o imediat ce-a auzit de muzeu. Le multumim amandurora si le uram zboruri frumoase si viata lunga.
 
comments