Parapanta Pitesti

Making Life Interesting & Exciting

Login

Avem 89 vizitatori și nici un membru online

Minibiografia parintelui parapantei in Romania "Guy Kints"

Minibiografie a celui care a pus bazele parapantei in tara noastra.
 
Pentru cei interesati de acest muzeu si care pot ajuta intr-un fel sau altul, ori vor doar sa-si exprime opiniile, pe forumul din acest site este deschis deja un subiect de discutie.

1 billiard.JPG billiard chinga.JPG billiard semiprofil.JPG billiard sigla.JPG billiard sus.JPG billiard suspanta sertizata.JPG billiard suspante.JPG billiard trim tras.JPG billiard trim.JPG Aripa intermediara din 1989.

22 chesoane, 22 celule, 2 inchise
Material extrados-intrados – 
2 chingi principale si 2 splituri 
Suprafata 20.0 mp
Anvergura 7.5 m
Alungire 2.8
Incarcare alara ideala – 3.4 kg/ mp 
Plaja de viteze 36/ 36/ 20 – este prevazuta cu speed system dar are un trimmer fix.
Finete reala 4.5-5.0 (declarata 6.0)
Omologare SHV.
 
Aripa este rodul imaginatiei lui Andrea Boschi, creatorul firmei Paradelta – Parma.
Alegand sa inoveze, in loc sa copieze asa cum era moda la vremea respectiva, Andrea Boschi face din fiecare parapanta ce poarta sigla Paradelta un unicat.
Billiard are mai multe caracteristici care o scot din marea masa a aripilor “de consum”:
-    Partea superioara a conului de suspentaj este realizat din MicroKevlar, un material brevetat de Paradelta si care consta dintr-un miez de fibre de Kevlar acoperit prin extrudare cu material plastic. Efectul vizual e spectaculos, o masa de “cabluri electrice” extrem de subtiri (cam 100 dupa estimarea lui Fabrizio Bruno care a testat-o in 1990) si care par imposibil de descurcat dar se aliniaza cuminti atunci cand “scuturi” aripa in vant. Suspantele din Microkevlar nu sunt cusute ci “sudate” cu ultrasunete si asigurate cu o sertizare din plumb (!).
-    Chingile A si B se separa fiecare in doua, astfel incat suspantele din partea inferioara au aceesi lungime si se distribuie uniform iar profilul aripii ramane “curat”
-    Pe chinga B gasim un sistem de trimm blocabil care scurteaza toata chinga cu circa 4 cm. si modifica unghiul de atac si reduce viteza de deplasare. Este incomod (daca nu imposibil) de folosit in zbor, asa ca inca de la decolare trebuie sa-ti alegi pozitia chingii.
-    O caracteristica unica a acestei aripi este faptul ca are acelasi numar de chesoane in toate marimile, singura dimensiune care se modifica este coarda, rezulta astfel o alungire din ce in ce mai mica pe masura ce creste suprafata. Sunt penalizati “greii” aripile mari fiind mai putin eficiente.
 
Cateva detalii mai putin cunoscute despre Paradelta:
-    fabrica prima aripa dedicata decolarii de pe panta in 1984 (cu un an inaintea faimoasei “La Randonneuse”). Botezata “Rom”, parapanta va ajunge (noua-nouta) la muzeu direct din depozitul ParaDelta, prin bunavointa d.lui Andrea Boschi.
-    realizeaza si testeaza prima aripa cu alungire peste 10, cu bord de atac gonflabil
-    in afara de Rom, toate celelalte aripi au nume care incep cu litera B, superstitia pleaca chiar de la Billiard care a avut un mare succes comercial.
 
Aripa vine tocmai din Italia si a fost cumparata de la acelasi nu-stiu-cine ca si Eiffel prin intermediul colegului nostru Silvio Ristorto care a acceptat sa fie purtatorul de cuvant al muzeului in zona de Nord a Italiei. 
Grazie Silvio per entrambe le vele e per la buona volonta nei confronti del museo.
Grazie Andrea per il tempo dedicato al museo e per la promessa della Rom.
 
comments