Parapanta Pitesti

Making Life Interesting & Exciting

Login

Avem 59 vizitatori și nici un membru online

Minibiografia parintelui parapantei in Romania "Guy Kints"

Minibiografie a celui care a pus bazele parapantei in tara noastra.
 
Pentru cei interesati de acest muzeu si care pot ajuta intr-un fel sau altul, ori vor doar sa-si exprime opiniile, pe forumul din acest site este deschis deja un subiect de discutie.

1 dimension sus.JPG dimension chinga.JPG dimension eticheta.JPG dimension ferestre.JPG dimension plasa.JPG Aripa “moderna” din 1990, cu multe elemente inedite.

23 chesoane, 23 celule, 2 inchise
Material extrados-intrados – Nylon
 chingi (6A/ 5B/ 8C) 
Suprafata 27.5 mp
Anvergura 10.4 m
Alungire 4.1
Incarcare alara ideala 3,3 kg/ mp
Plaja de viteze 36/ 36/ 20 – nu este prevazuta cu accelerator
Finete 4.0-4.3 (declarata 6.0)
Aripa intermediara, omologare DHV1-2
 
La prima vedere parapanta pare mai noua decat este si similara modelelor de la sfarsitul anilor ’90.
Dupa ce-i vezi eticheta si incepi s-o analizezi descoperi o sumedenie de solutii constructive neobisnuite.
Aerul intra prin doua randuri de “ferestre” cu plasa, plasa avand rolul de a rigidiza profilul bordului de atac si de impiedica intrarea corpurilor straine in voalura. Nimic nou pana aici, numai ca “ferestrele” de pe intrados au pe langa “perdele” si “draperii” respectiv valve de no-return care odata formata presiunea interna se inchid si nu mai permit iesirea aerului din voalura.
Triunghiurile de prindere a suspantelor (care au rostul de a repartiza greutatea pe o suprafata mai mare) au un ochet metalic de ranforsare (sa nu uitam ca North Sails produce vele pentru barci).
Suspanta comenzii prinsa printr-un nod maricel de maner are o bilutza din material plastic care impiedica blocarea nodului in scripetele de pe chinga.
Materialul voalurii e in stare foarte buna (in ciuda unei rupturi de circa 30 cm pe care o vom repara si care a fost provoca de intalnirea intempestiva cu un copac care nu s-a ferit din drum).
Aripa a zburat pana de curand cand i-a oferit proprietarului o angajare cu viteza constanta din pricina alungirii suspantelor A.
 
Aripa a fost donata de colegul nostru Toni Balan caruia ii multumim si pe care il asteptam la Festivalul Dinozaurilor macar la un gonflaj (deoarece a declarat ca el n-o mai zboara in veci).
comments